soligmorgon

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Em - - 16 november 2011 23:29

idag har jag som sagt pluggat.

pluggat pluggat pluggat.

nä, nu ska vi väl inte ta i så vi spricker här, men jag har iaf pluggat och fått en hel del gjort.

hoppas på att få mer gjort imorgon med Ruby!

:)


älsk har äntligen kommit hem.

så nu slipper jag sitta ensam iaf.

skönt det.

:)

imorgon blir det terapi för hela slanten.

först individuell och sen grupp.

hoppas mina journaler har kommit till rätta också.

vill ha dom NU!

vill läsa vad dom där kvacksalvarna till läkare har att skriva om mig och mitt psykiska mående.

vet väl en del som kommer stå, men långt ifrån allt.

jag är nyfiken!

är ni?

:D


sitter förtillfället och lyssnar på Abakus,

underbar musik.

underbart verkligen!


mår rätt bra nu.

efter två blå så är jag glad iaf.

härligt det iaf.

annars har ångesten varit halvt påtaglig idag.

inte lika illa som andra dagar, men den har definitivt varit där.

knackandes på min bröstkorg.

bara att gilla läget?!

ja, antagligen! :)

:)


katten ligger brevid mig.

purrar och myser.

härligt.

ikaros är allt en mysig liten klump.

snart är det helg igen, det ska jag fira tänkte jag.

fira att csn pengarna har kommit och att jag har kommit en bit på vägen med mina studier igen!

härligt!


nu orkar jag inte skriva mer, får ont i armen.


hörs imorgon eller kanske senare!


fred & kärlek.

love would never leave us alone.


 

Av Em - - 16 november 2011 19:51

sitter i min ensamhet och lyssnar på bon iver.

funderar på att släcka ner, tända massa ljus och bara njuta av skenet från ljusen.

men jag vet inte om det kanske blir för mörkt för mig.

kanske deppar ihop totalt.

vem vet.

får pröva och se.

ljus är ju mysigt iaf.


annars just nu.

mår sådär.

inte så jättebra som jag vill.

men heller inte så dåligt som jag vill heller.

vill gråta.

vill slippa denna jävla ständiga ångesten som bara äter upp mig innifrån.

blir galen!

hur blir man av med den?

visst, dbt:n har hjälpt mig att hantera den, men inte så mycket som jag hoppats.

jag har ju missat så mycket.

imorgon måste jag iaf gå dit.

måste prata.

måste få ut skiten.

klarar inte av att bära det inom mig längre.

har glömt att göra läxan dock.

har så mycket med plugget som måste göras, så glömmer bort läxorna till dbt:n. :(

får bli bättre.


imorgon ska vi iaf gå in mer på min uppväxt.

jag är inte alls sugen.

inte det minsta faktiskt måste jag säga!

fyfan alltså.

orka!

men det är viktigt.

viktigt för att bli av med denna ständiga ångesten

viktigt för att bearbeta.

men fan så hårt.

så jävla jobbigt.

så jävla påfrestande.

blir helt jävla galen.

:(

folk som jag egentligen inte vill ska läsa min blogg läser den, så funderar på att göra den lösenordsskyddad.

vilka kommer fortsätta läsa?
Vilka vill ha lösen isf?


fred & kärlek.

love would never leave us alone.


 

Av Em - - 16 november 2011 17:22

Idag är det Pelles födelsedag.

Snart ett år sedan han lämnade oss.

så jävla tungt!

kan fortfarande inte förstå att han är borta.

det är utom mitt förstånd.

förstår fortfarande inte att det var han som låg där död på vardagsrumsgolvet.

det går inte att förstå.

vad gör man?

har svårt att sörja.

har svårt att gråta.

men jag saknar så mycket.

jag saknar galet.

det är helt sjukt.



annars då.

igår var jag, bexu och antti på eddys och drack några tisdagsöl.

sen åkte vi hem till antti och drack lättöl, shottade och badade bastu!

så jälva underbart!
:)


idag blir det bara att plugga.

imorgon blir det DBT och pluggdate med Ruby!

hoppas vi kommer någon vart.

jag har helt fastnat.

men det ska nog gå bra, hon har ju gjort alla kurserna hon också!

bara jag får ihop 450 poäng innan den 16 december så är jag nöjd.

sen blir det att söka nya kurser och tacklas med dom!

det har absolut varit något av de svåraste jag har gjort det här med att plugga.

det har fått mig att förstå att jag faktiskt inte är så bra i skolan och det gör ont i mig.

känner mig värdelös.


och terapin.

den ska vi egentligen inte ens tala om.

har missat 4 veckor nu.

vi pratar gamla minnen.

jag dör lite inombords varje möte.

jag orkar inte.

vill egentligen inte gå igenom det,.

det väcker bara massa hemska minnen och sätter stora sår i mig.

inte ärr, utan stora stora stora sår.

känner mig som ett öppet köttsår!


jag har iaf världens sötaste kisse, Ikaros, bredvid mig.

han hjälper mig när jag mår dåligt.

kramas.

trampas.

myser.

gosar.

han bara är sig själv med andra ord!


hur mår ni kära bloggläsare?

de 10stycket som läser menar jag! ;)

ahaha.

inte direkt så jag försöker mig på nån bloggkarriär direkt..

'men jaja.


nu ska jag fortsätta plugga.

skriva om storhjärnan.

minnet.

olika lärstilar.

osv.

massor att göra, så lite tid!


vi hörs sen!


fred & kärlek.

love would never leave us alone!

Presentation


min blogg om borderline.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

borderline


Ovido - Quiz & Flashcards