soligmorgon

Alla inlägg den 29 november 2011

v

Av Em - - 29 november 2011 20:34

Jag hatar världen just nu.vill att det ska vara fredag NU.vill bara hem.hem hem hem.ska kolla om jag får åka och simma imorgon iaf.sen vettefan.orka.

Av Em - - 29 november 2011 16:24

det enda jag gör här på psyk är att sitta vid datorn, ligga i sängen eller sitta och skaka på benet ute i korridoren.

bloggar gör jag ju också!


har ju dock inte så mycket att berätta, eftersom det inte händer så mycket här.

jag har fikat med Sabina idag, det var mys.

annars har jag legat i sängen mestadels av dagen.

gråtit lite har jag gjort också.

och haft läkarsamtal..

det gick ju rätt så bra iaf.


på fredag kanske dom släpper ut mig.

håll tummarna för mig!
annars blir det helgpermis och sen utskrivning.

kanske räcker med en nattspermis.

:)


jaja. vi får se.

det är ju bara.................. ehm.

nån dag idag. tisdag?


hur mår ni?


fred & kärlek.

em.

Av Em - - 29 november 2011 13:28

nu ska jag gå ner och fika med min fina vän sabina.

:)

skönt att komma från avdelningen lite.

trots att jag bara varit här en dag.

men ja.


hejdå!

Av Em - - 29 november 2011 12:42

sitter här i datarummet igen.

utanför går folk fram och tillbaks.

har inte yttrat ett ord till någon ännu.


känner mig tom innuti.

har haft läkarsamtal.

inge benso för emelie inte.

lergigan eller theralen föreslog hon.

lergigan forte 50mg äter jag ju redan, såfår fortsätta på de spåret.

lika bra.

orkar inte trevas med läkare mer.

dom vet mer än vad jag vet om min medicinering.


det som gjorde ont dock var att hon sa att mitt tillstånd inte går att bota, utan det är som det är och jag måste gå terapin för att lära mig att handskas med problemen.

det gjorde ont.

att aldrig bli frisk.

fuck.

jag orkar inte vara sjuk i all oändlighet, då ger jag upp.

men jag ska klara detta.

precis som med allt annat.

synd bara att jag ska vara så svag.


en positiv grej är att jag antagligen inte blir kvar här mer än tills på fredag.

ska snacka med bexu och se om han kan vara med på samtalet då.

kanske få dom att höja min dos flouxetin till 60mg istället för 40.

annars får jag ta det med min vanliga läkare.


tänk om jag var lika bra på att plugga som jag är på att blogga, då skulle det gått vägen för mig.

nu vet jag inte hur det kommer gå.

åt helvete antagligen.

får be ruby komma hit och plugga med mig kanske.

ja.. vi får se.


har legat lite under bolltäcket också.

det var skönt som fan.

ångesten släppte och jag blev relativt lugn.

ska inte be om lergigan förens ikväll.

när bex gått.

då blir det som värst.

igår var jag så slut i huvudet, så jag hann inte reagera på att han försvann.

slocknade i min säng vid 23 tiden.


nu ska jag försöka plugga lite och försöka försöka få bort personalens glada miner.

dom gör mig förbannad.

förbannad som fan.

varför ska dom vara så jävla glada för?

jävla skit.



hejdå.

fred & kärlek.

em.

Av Em - - 29 november 2011 08:38

sitter här i datarummet på avdelning 31.

väntar på att klockan ska gå.

så jag kan träffa läkare.

sen kommer bex på besök efter jobbet.

annars är det väl ingen annan som kommer.

eller jo, saila kommer imorgon kanske.

och kanske mikimela.


läkaren trodde jag skulle bli här allt från 5 dagar - 2 veckor.

vi får se hur stabil jag blir.

missar plugget och allt.

men jag får se till att bli sjukskriven.

annars ja. då vet jag inte.

då får jag väl försöka plugga härifrån.

får se hur det går.


just nu känner jag för att gråta lite.

men det kommer inga tårar.

det bara smärtar i bröstet på mig.

ska be dom sätta in stesolid sen så jag kan överleva.

i värsta fall blir det oxascand, men då ska jag ha 10mg inte 5.


annars då?

hur mår ni?

nån mer än jag som är på slutenvården?


måste tacka för alla fina kommentarer jag får.

det värmer verkligen i dessa mörka stunder!

tack tack tack!


jag har så mycket att skriva egentligen, men inget också.

vet inte.

folk dömmer mig.

det gör ont.

samtidigt upplever jag de hemska om och om och om igen i huvudet.

tårarna bara rinner ner för min kind då.

blir förlamad.

panikångest.

någon stryper mig.

någon håller fast mig.

det är det jävligaste.


hur orkar man allt?
hur mycket skit ska man behöva gå igenom?

hur mycket ska man orka?

ja, inga svar har jag iaf.

har ni?


känns som alla kollar konstigt på mig.

som typ "vem fan är du? vad fan gör du här?"

dom är väl förvånade att ett psykfall som jag orkar sitta framför datorn istället för att ligga i min säng och gråta.

men datorn hjälper mig skingra tankarna.


nu har jag babblat för mkt.

lär bli ett par inlägg från mig under denna vistelsen.

:)

mycket nöje.



fred & kärlek.

em.

Av Em - - 29 november 2011 06:32

Sitter här och dricker morgonens kopp kaffe. Brukar aldrig vara uppe såhär tidigt.vet inte när jag gick och la mig igår... Typ elva nått.sitter med två tråkiga skötare som kollar på nyheterna.själv tog jag en snus.idag får jag gå ut själv.oj vad jag ska röka.sen ska jag försöka plugga.annars är måeendeta sådär.vet inte riktigt vad jag ska göra.Ångest.Blev ändring på medicinerna igår.abilify på morgonen och hel haldol på kvällen.plus att han satte in propavan också. :)nu ska jag gå ett varv runt avdelningen.fred och kärlek em.

Presentation


min blogg om borderline.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

borderline


Ovido - Quiz & Flashcards