soligmorgon

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Em - - 20 november 2011 20:26

snart får jag en ny header!
:)


uppdaterar när den är klar.

Av Em - - 20 november 2011 17:19

nu kom erik.

snart kommer ralle.

vi ska baka hemmagjord pizza till middag.

gott!

vi är bäst på mat.

så de så!

;)

erik håller för tillfället på att greja i köket.

jag vet inte vad han gör.

men dunkar och låter gör det iaf.

haha.

skojigt skojigt.


var typ en månad sedan vi träffade erik.

så alltid trevligt att ses igen!

alltid lika trevligt.



nu ska jag umgås med dom här personerna istället för med min blogg.

funderar på att ha en uppersittar natt ikväll.

ni vet med kaffe och mys.

tända ljus, cigg och blogga.

låter trevligt.

måste hitta saker att blogga om bara.

men det fixar jag!
annars kan jag ju bara skriva om min ångest som vanligt.

hejja mig.


Hejpa!


jag och min älskade vän dharma. Vila i frid älskling! 

Av Em - - 20 november 2011 16:11

Vi pratar mycket om förnuft, visshet och känsla i DBT gruppen.

det är viktigt.

jag vet att jag oftast befinner mig i känsla.

men har efter ca ett år med DBT lärt mig att handla mer och mer med förnuft.

det känns fantastiskt.

jag kukar inte ur lika ofta.

jag slåss inte lika ofta.

jag bråkar inte lika ofta.

jag svär och skäller inte lika ofta.

inte alls som förut.

förut var jag som en tickande bomb.

hela tiden.

dagarna i ända!

man visste aldrig vart man hade mig.

ena stunden lugn som en filbunke,

andra stunden helt rabiat och galen.

skrev, svor, slog och bankade huvudet i väggen.

vet inte hur många stenväggar, elskåp, väggar osv som har fått smaka på min panna.

för många för mitt egna bästa.


idag är det en funderar dag.

funderar på all möjlig skit.

hur kunde det egentligen bli som det blev?

varför jag?

varför just jag?

har jag inte genomlidit tillräckligt i livet för att må som jag gör just nu?

jävla skit åt helvete säger jag bara.

jag vet att många (många och många, men tillräckligt många) blir glada när dom läser att jag mår dåligt.

skvallrar.

snackar skit.

roar sig med min ångest.

det gör mig inte ett skit.

jag har lärt mit tillräckligt för att veta att det inte är jag som har problem i den situationen, utan personen/personerna i fråga som har problem.

inget jag kan göra någonting åt!

kan bara försöka rycka upp mig själv och må bättre i mig.

sluta oroa mig så mycket för vad andra tycker hela tiden.

ja.

sluta oroa sig.

det är lättare sagt än gjort.


nu skriver jag bara massa blajj igen.

återkommer när jag har nått vettigt att skriva.


tjotjitjo.



Av Em - - 20 november 2011 14:39

just nu hatar jag lite.

skrev ett långt inlägg, men det försvann för att min internet dog när jag skulle ladda upp det.

det suger ju!

:(

men finns ju värre saker i världen.

som herr ångest som knackar på bröstkorgen dagligen.

aldrig får man vara ifred.

alltid denna ständiga ångest.

var iaf ute nyss och kollade posten.

mina fina töjningar har äntligen kommit.

fyra stycken för 100kr, inte farligt alls!

nu vill jag bara ha fler.

nu vet jag ju att jag bara behöver töja ena örat 2mm till sen är den färdig. eller, jag vill ha 10mm på båda, har 8a på ena och 6 på andra just nu.

men 6mmaren var mycket snyggare än den stora 8mm.

jaja. skitsamma.

jag bara babblar skit.

ska försöka komma på nått bra att skriva om.

kanske lite om borderline?

någon som är intresserad?

eller kanske om andra psykiska sjukdommar?

ja, ni bestämmer. kommentera och säg vad ni vill läsa om.


fred ut!


 

Presentation


min blogg om borderline.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

borderline


Ovido - Quiz & Flashcards