soligmorgon

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Em - - 30 november 2011 21:01

du kom in i mitt liv av en ren slump.

kommer ihåg första gången vi sågs.

vi spelade poker hos ante.

du vann över mig.


senare vann du även mitt hjärta.

du vann min vänskap och du fick mig att se saker på ett annat sätt.

du har alltid funnits där, stöttat och tröstat.

vi finns där för varandra, det är de fina.

ingen blir utanför, ingen lämnas ensam.

vi två, vi är bra och vi förtjänar lycka.

precis som alla andra.

en vacker dag, då du!

då ska vi ligga i varsin hängmatta i nått varmt land, sippa på en god drink och bara ha det skitgött och njuta av livet.

prata om allt vi har varit med om och se saker på ett helt annat sätt!
Vi kommer vinna, inte förlora.

det är jag säker på!


kim, jag äldkjajsksklal dig!

Av Em - - 30 november 2011 19:56

det fanns en tid då jag var lycklig och glad.
det fanns en tid då jag hade hopp.
det fanns en tid då livet var på topp.
det fanns en tid då jag inte visste vad självmord var.
det fanns en tid då jag inte skadade mig själv.
det fanns en tid då jag inte hatade mig själv.
det fanns en tid då allt var bra.

vad är livet nu?
vad är kämparglöden?
var är de lyckliga stunderna?
vart är glädjen?
jag kämpar och kämpar, men ramlar tillbaks.
jag försöker, men jag lyckas inte.
är jag värdelös?
är jag så hemsk som jag själv tror?
är jag verkligen allt jag själv föraktar?

fyfan för allt.

Av Em - - 30 november 2011 19:16

När du kommit så långt

som du förmår och står vid avgrunden till de okäna - håll fast vid tron om att en av två saker kommer hända: antingen kommer du att finna en stadig grund att stå på eller så ommer du att lära dig att flyga.



Idag har jag haft en bra dag.

det är nu på kvällen det blir jobbigt.

har haft massa besök idag, knappt varit på avdelningen känns det som.

tyvärr blev det inget simma då antti var för trött.

men imorgon kanske jag och lövis ska simma.

skulle vara skönt.

ångesten är på topp just nu.

funderar på att be om en lergigan, men får ju en oxascand vid 9 så kan nog hålla mig ett litet tag till.

vill inte krypa till korset och erkänna hur jag egentligen mår.

vill ju härifrån, inte må såhär och stanna här.

blä och usch.


sitter med gråten i halsen.

vill gråta och få ut det onda, men jag orkar inte mer.

jag vill bara hem nu!

hem till min älskling och mina katter.

hem till den stökiga stugan.

hem till allt.

:(

men fredag vänner, håll tummarna!
skiter nog i helgpermis, tar nog och blir utskriven då istället.

eller vad tycker ni jag ska göra?


annars så har jag inte så mycket att berätta.

sitter mest här bara.

laddar telefonen i datorn.

sen sitter jag på msn på mobilen.

hejja mig.

måste ut och röra mig.

gå lite imorgon kanske.

hoppsas löv slutar tidigt, då ska jag pussa sönder honom!


ha de gött så länge.


fred & kärlek.

em.

Av Em - - 30 november 2011 11:49

Sitter här i korridoren och lyssnar på musik och invänttar lunch.snart nkommer rachel påbesök också. Ska bli nice.Senare ska jag iväg och simma med bexu och antti.hoppasn jag kommer i baddräkten.återstår att seannars får jag väl kolla på. :)det löööser sigdet gör det alltid!idag är jag mer positiv.behöver vara här och få lite rutiner.:)Nu ska jag äta lunch!fred och kärlek. ni är bäst!em.

Av Em - - 30 november 2011 09:36

Jag undrar bara en sak,

skäms du över mig?

det verkar så ibland.

att du skäms för att jag är "sjuk".

men vet du en sak?
Jag bryr mig inte.


skäms du för mig, behöver du inte kontakta mig mer.

hejdå.

Av Em - - 30 november 2011 08:52

här sitter jag igen.

framfr datorn.

på psyk.

här jag hör hemma enligt vissa.

enligt andra har jag bara demoner jag måste arbeta bort.

jag lyssnar på dom andra.

jag hör inte hemma här.

även fast det blivit som mitt andra hem.

personalen har blivit min andra familj nästan.


först idag har jag pratat med personer.

har hållt mig tyst som en mus.

men igår höll jag på att spricka.

fick sån ilska.

det bubblade i hela kroppen på mig.

längesedan jag var så arg.

det var på en personal.

fuck.

dom ska inte få reta upp mig.

jag är bättre än det.


idag ska jag kanske iväg och simma.

får se om jag orkar.

vet inte om jag vill visa mig i baddräkt just nu.

kanske.

får se.

:)


har tydligen för högt blodsocker också.

har legat på 6,8, 5,5 och imorse 5,1.

man ska tydligen ligga under 4,9.

så inte sååå farligt högt.

men jag skulle börja med jämna måltider och röra på mig så skulle allt lösa sig.

jag litar på henne.

:)


nu har vi precis haft morgonsträck.

det var trevligt, men ja..

man kände sig lite löjlig.

men det gör inget.

det är bra att röra på sig.


idag ska jag försöka tänka i positiva banor.

försöka.

inte gråta så mycket som igår.

men kommer det så kommer det.

bara att bita i de sura äpplet då.


nu ska jag försöka göra nått vettigt.



fred & kärlek.

em.

Presentation


min blogg om borderline.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

borderline


Ovido - Quiz & Flashcards